FAQ

01. Ontvang ik hetzelfde product als op de foto?
02. Zijn de prijzen van de webshop gelijk aan die van de winkel?
03. Worden artikelen met de vermelding “uitverkocht” weer aangevuld?
04. Kan ik een artikel uit mijn bestelling verwijderen?
05. Hoe kan ik controleren of mijn bestelling succesvol is verwerkt?
06. Naar welke landen verzend Raw Materials?
07. Wat zijn de verzendkosten?
08. Is het ook mogelijk om mijn bestelling op te halen in de winkel?
09. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelde artikel(en) ontvang?
10. Wat als ik een verkeerd artikel ontvang?
11. Wat als ik een beschadigd artikel ontvang?
12. Wat als ik mijn bestelling niet ontvang?
13. Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
14. Kan ik mij aan- en afmelden voor de nieuwsbrief van Raw Materials?
15. Kan ik mijn besteling bij Raw Materials retour sturen?
16. Zitten er kosten verbonden aan het retour sturen van mijn bestelling?
17. Krijg ik het volledige bedrag terugbetaald wanneer ik mijn bestelling retourneer?

01. Ontvang ik hetzelfde product als op de foto?

De meeste producten die wij verkopen zijn uniek of gemaakt van gerecycelde materialen en kunnen daardoor een beetje van elkaar verschillen. Dit staat altijd duidelijk vermeld bij het product en meestal zijn er diverse foto’s beschikbaar zodat je goed kan zien welke verschillen er kunnen zijn.

02. Zijn de prijzen van de webshop gelijk aan die van de winkel?

Ja, maar mocht er een verschil bestaan tussen de prijzen op de website en die op de prijskaartjes van de winkel, dan is de winkelprijs altijd de juiste prijs.

03. Worden artikelen met de vermelding “uitverkocht” weer aangevuld?

Als een collectie artikel is uitverkocht streven wij ernaar dit zo snel mogelijk aan te vullen, mits mogelijk. Daarnaast hebben wij een aantal unieke producten waar maar één stuk van verkrijgbaar is.

04. Kan ik een artikel uit mijn bestelling verwijderen?

Ja, dit kan. Zolang je de bestelling nog niet hebt afgerond is het mogelijk artikelen uit het winkelmandje te verwijderen. Heb je de bestelling wel al afgerond? Neem dan z.s.m. contact met ons op. Dit kan via webshop@rawmaterials.nl of door te bellen naar +31 20 421 38 93.

05. Hoe kan ik controleren of mijn bestelling succesvol is verwerkt?

Zodra je bestelling is verwerkt, ontvangt je een bevestigingsmail. Mocht dit niet het geval zijn, kijk dan even in je spambox, wellicht dat deze hierin terecht is gekomen. Heb je een account aangemaakt, dan kan je jouw bestellingen online op de website terug vinden.

06. Naar welke landen verzend Raw Materials?

Wij verzenden wereldwijd. Staat jouw land niet tussen het lijstje bij het afrekenen? Neem dan even contact met ons op. Dit kan via webshop@rawmaterials.nl of door te bellen naar +31 20 421 38 93.

07. Wat zijn de verzendkosten?

De kosten van aflevering bedragen voor Nederland en België €5,95 voor producten die per koerier verstuurd kunnen worden (DPD). We verzenden je order na betaling binnen 2 tot 3 werkdagen. Items zoals onze waardebon en wenskaarten gaan per brievenbus post. Dit kost voor Nederland en België €2,95.

De kosten van aflevering voor items buiten Nederland en België die verstuurd kunnen worden per koerier (DPD) zijn als onderstaand. We verzenden je order na betaling binnen 2 tot 3 werkdagen. Items zoals onze waardebon en wenskaarten gaan per brievenbus post. Dit kost €5,95 voor alle landen buiten Nederland & België.

ZONE 1   €9,95
Duitsland, Luxemburg

ZONE 2   €19,95
Denemarken, Frankrijk, Liechtenstein, Monaco, Oostenrijk, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland

ZONE 3   €29,95
Bosnië, Bulgarije, Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Polen, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Portugal, Tsjechië, Zweden, Noorwegen, Kroatië

ZONE 4   €39,95
Griekenland, Ijsland

Mis jij jouw land van verzending in deze lijst en wil je graag weten wat de verzendkosten zijn? Neem contact met ons op en wij zullen deze voor jou berekenen.

Meubels als kasten en grote tafels of grote breekbare producten worden met een gespecialiseerde pakketdienst of meubelvervoerder verstuurd. Wanneer dit het geval is zullen wij na het plaatsen van je order een offerte toesturen. Een mogelijkheid is om in dit geval te kiezen voor de betaalmethode overschrijving zodat je niet hoeft te betalen voordat je op de hoogte bent van deze informatie. Je kan uiteraard ook contact met ons opnemen voordat je je order gaat plaatsen. Nadat je akkoord bent gegaan met de kosten van de verzending zullen we in overleg met jou een afleverafspraak maken.

08. Is het ook mogelijk om mijn bestelling op te halen in de winkel?

Ja, dit kan. Als je de bestelling zelf wil afhalen in onze winkel, kies dan voor de optie ‘zelf afhalen’. Wij zetten de bestelling voor je klaar. Er worden in dit geval geen verzendkosten in rekening gebracht.

09. Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelde artikel(en) ontvang?

Wij versturen alle producten binnen 2 tot 4 werkdagen. Je ontvangt altijd een bevestigingsmail van verzending en indien in een pakket verstuurd een track en trace code. Artikel(en) nodig voor een bepaalde datum? Neem dan even contact met ons op. Dit kan via webshop@rawmaterials.nl of door te bellen naar +31 20 421 38 93.

10. Wat als ik een verkeerd artikel ontvang?

Mocht je per abuis een artikel ontvangen dat je niet hebt besteld, neem dan direct contact met ons op. Wij zullen het dan zo snel mogelijk met je oplossen. Dit kan via webshop@rawmaterials.nl of door te bellen naar+31 20 421 38 93. De verzendkosten voor het retoursturen van dergelijke artikelen zijn in dit geval voor onze rekening.

11. Wat als ik een beschadigd artikel ontvang?

Raw Materials streeft naar een perfecte aflevering van jouw artikel(en). Mocht je bij uitzondering toch een defect of beschadigd product ontvangen, neem dan direct contact met ons op. Dit kan via webshop@rawmaterials.nl of door te bellen naar +31 20 421 38 93. De verzendkosten voor het retoursturen van dergelijke artikelen zijn in dit geval voor onze rekening.

12. Wat als ik mijn bestelling niet ontvang?

Indien je wel een bevestiging van verzending hebt gekregen maar nog niets ontvangen, check dan eerst even de ontvangen track & trace code. Wij proberen alles zo snel mogelik te verzenden en te leveren, maar zijn afhankelijk van de gebruikte pakketdienst wanneer het exact geleverd wordt. Indien er geen informatie bekend is, neem dan contact met ons op. Dit kan via webshop@rawmaterials.nl of bellen naar +31 20 421 38 93.

13. Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Als je je wachtwoord vergeten bent, kan je onder het kopje MIJN ACCOUNT het onderdeel ‘wachtwoord vergeten’ aanklikken en de instructies volgen.

14. Kan ik mij aan- en afmelden voor de nieuwsbrief van Raw Materials?

Ja, je kan je via onze website inschrijven voor onze maandelijkse nieuwsbrief. Op deze manier word je op de hoogte gehouden van al het laatste nieuws, acties en aanbiedingen. Onderaan de nieuwsbrieven die wij versturen vind je het kopje 'Unsubscribe'. Als je hierop likt wordt je direct uitgeschreven.

15. Kan ik mijn bestelling bij Raw Materials retour sturen?

Je kan binnen 14 dagen na ontvangst van het (laatste) artikel de koopovereenkomst zonder opgave van redenen ontbinden. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken en beoordelen zoals je ook in een winkel doet.  Ontbinden van de koopovereenkomst kan door middel van het invullen van het retourformulier of door een andere verklaring, zolang je aan ons hebt gecommuniceerd dat je het artikel wenst te retourneren. Je kan denken aan de volgende manieren van communiceren:

- Retourformulier (invullen en opsturen). Dit kan per mail of per post. DOWNLOAD HIER JOUW RETOURFORMULIER
- Mail sturen naar de klantenservice (webshop@rawmaterials.nl)
- Telefonisch doorgeven op het volgende nummer: +31 20 421 38 93

Op het moment dat je aangeeft dat je de koopovereenkomst wil ontbinden, dan heb je vanaf dat moment 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren. Het artikel kan worden geretourneerd naar het volgende adres:
Raw Materials – The Home Store
Rozengracht 229-233
1016 NA Amsterdam

Meer informatie over retourneren vind je hier.

UITZONDERING:
Er zijn uitzonderingen mogelijk op het ontbindingsrecht, zolang deze binnen de wettelijke kaders zijn toegestaan.
De volgende uitzonderingen hanteren wij: Persoonsgebonden gespecificeerde artikelen kun je niet retourneren, omdat deze producten overeenkomstig jouw specificaties zijn aangepast. Daaronder vallen alle banken die te vinden zijn onder de categorie bankstellen/couches.

16. Zitten er kosten verbonden aan het retour sturen van mijn bestelling?

Kosten voor retourneren zijn voor eigen rekening.  Indien je jouw bestelling in een doos hebt ontvangen, dan kan je het artikel(en) terugsturen in dezelfde doos. Binnen Nederland worden de verzendkosten dan geraamd op €6,95 (tot 10 kg) of €13,25 (10 tot 30 kg). Indien je gebruik maakt van aangetekend versturen met een maximaal verzekerde waarde van €500,- dan worden de verzendkosten geraamd op €8,60 (tot 10 kg) of €14,90 (10 tot 30 kg). (Post NL)
Buiten Nederland verschillen de retourkosten per land. Mocht je hier vragen over hebben dan informeren we je hier graag over. Contact opnemen kan via webshop@rawmaterials.nl of +31 20 421 38 93.

Mocht jouw bestelling op een andere wijze ontvangen zijn (bijvoorbeeld op een (mini)pallet), neem dan contact met ons op. In dat geval regelen wij voor jou, in samenspraak, de ophaalafspraak. De kosten verschillen hierbij per keer. Dit is tevens van toepassing op retourzending van buiten Nederland. Mocht je hier vragen over hebben dan informeren we je hier graag over.

Heb je een verkeerd of defect artikel ontvangen? Raw Materials streeft altijd naar een perfecte aflevering van jouw artikel(en). Mocht je bij uitzondering toch een verkeerd, defect of beschadigd product ontvangen, neem dan direct contact met ons op. Dit kan via webshop@rawmaterials.nl of door te bellen naar +31 20 421 38 93. De verzendkosten voor het retoursturen van dergelijke artikelen zijn in dit geval voor onze rekening.

17. Krijg ik het volledige bedrag terugbetaald wanneer ik mijn bestelling retourneer?

Indien je je volledige bestelling retourneert, dan zullen alle kosten die je hebt gemaakt om je bestelling geleverd te krijgen worden terug betaald. Dit is inclusief de door jou betaalde verzendkosten. 

Indien je niet alle items van je bestelling retourneert, dan zullen alleen de kosten van het door jou geretourneerde artikel worden terug betaald.

Vanaf het moment dat jouw retour door ons is ontvangen, krijg je hiervan een bevestiging per mail. Hierna ontvang je binnen 14 dagen het door jou te ontvangen bedrag retour. Deze terugbetaling geschied op dezelfde manier als waarmee je jouw bestelling betaald hebt, tenzij anders overeen gekomen.

Mocht je je bestelling geheel of gedeeltelijk betaald hebben met een cadeaubon, dan zal het desbetreffende bedrag weer in een cadeaubon worden uitgekeerd.

Al het bovenstaande komt te vervallen op het moment dat er sprake is van waardevermindering door gebruik van het product dat verder gaat dan nodig om de aard, kenmerken en werking van het product te beoordelen. Indien dit het geval is dan zullen wij direct ontvangst van je retourzending contact met je opnemen over de afhandeling hiervan.

Heb jij na het lezen van onze FAQ nog vragen? Neem dan contact met ons op. Dit kan via webshop@rawmaterials.nl of door te bellen naar +31 20 421 38 93.